همشهری آنلاین: یک سخنگوی کلیسا در بریتانیا می‌گوید دزدان در این کشور از گوگل ارث استفاده می‌کنند تا بام‌های دارای سرب در ساختمان‌های "کلیسای انگلستان" را هدف قرار دهند و سرب‌های دزدی را در بازار پر سود فلزات به فروش برسانند.

church

به گزارش رویترز تونی بالدری، کمیسیونر املاک کلیسا در یک مباحثه در پارلمان گفت حدود 8000 کلیسا به خاطر دزدی سرب به قیمت کلی حدود 23 میلیون پوند در طول سه سال گذشته، از بیمه تقاضای خسارت کرده‌اند.

در بسیاری موارد کلیساها مجبور شده‌اند سقف‌های‌شان را به طور مرتب و در یک مورد 14 بار، به خاطر دزدی جایگزین کنند.

بسیاری از 16000 کلیسای انگلستان "فهرست شده‌اند"، که برای ساختمان‌های با ارزش تاریخی محافظت در برنامه‌ریزی‌های شهری را فراهم می‌‌کند و سابقه تاریخی آنها به صدها سال پیش باز می‌گردد.

بالدری در اظهاراتی که روز پنج‌شنبه 2 دسامبر منتشر شد گفت: " این دزدی‌ها تاثیر مخربی بر روحیه کشیشان و اجتماعات دارد."

به گفته او عبادت‌کنندکان احساس می‌کنند که پلیس علیرغم شواهد فزاینده مبنی بر دخالت باندهای سازمان‌یافته در این دزدی‌ها که ناشی از قیمت بالای سرب در بازار جهانی فلزات است، علاقه‌ای به اقدام در این مورد ندارد.

بالدری گفت: "هر چه قیمت سرب بالاتر می‌رود، کلیساهای بیشتری غارت می‌شوند."

رکود اقتصادی به همراه نگرانی‌ها در مورد بدهی‌های دولتی در منطقه یورو باعث شده است که سرمایه‌‌گذاران به جای بازار سهام به سوی بازار فلزات پایه و قیمتی روی بیاورند.

سرب در حال حاضر به قیمت حدود 2400 دلار به ازای هر تن متریک در بازار فلزات به فروش می‌رسد- در حالیکه در پایان سال 2008 قیمت آن زیر 900 دلار بود.

بالدری از پلیس و مقامات محلی خواست تا به طور مرتب کلیساها را مورد بازرسی قرار دهند.

او گفت: "دزدی سرب در حال حاضر یکی از وخیم‌ترین تهدیدها برای کلیساهای "کلیسای انگلستان" است."

"این جرم را باید جدی گرفت. هر شب سرب از سقف کلیساها دزدیده می‌شود، و اکنون دزدان از گوگل ارث برای شناسایی هدف‌های‌شان از جمله سقف کلیساها،‌ استفاده می‌کنند."

وزیر کشور بریتانیا، جیمز بروک‌شایر، در جریان این مباحثه گفت دولت و کلیسا این دزدی‌ها را جدی می‌گیرند.

او گفت: "ما اختلال قابل‌توجهی را که دزدی فلزات در زیرساخت ملی حیاتی ما ایجاد کرده است،‌ در سراسر بریتانیا مشاهده کرده‌ایم."

"این دزدی‌ها به شبکه برق و حمل و نقل نیز رسیده‌اند، و دزدی‌ کابل‌های مسی برق‌دار باعث مرگ و جراحت شدید افراد دخیل در این سرقت‌ها شده است."

کد خبر 122184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز